Rzecznik Ubezpieczonych – kiedy może pomóc?

  1. Odzyskamy Odszkodowanie
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Rzecznik Ubezpieczonych – kiedy może pomóc?

Rzecznik Ubezpieczonych – kiedy może pomóc?

Dowiedz się co zrobić gdy Ubezpieczyciel odmówił Ci wypłaty odszkodowania lub znacznie je zaniżył.

Odpowiednią instytucją do której należy się zgłosić jest Rzecznik Finansowy.

Do jego zadań należy m.in. rozpatrywanie skarg w indywidualnych sprawach, informowanie odpowiedzialnych organów

o nieprawidłowościach, opiniowanie aktów prawnych oraz kierowanie odpowiednich wniosków o ich zmianę.

Kiedy możemy się zgłosić do Rzecznika Finansowego?

W przypadku gdy odwołanie do Towarzystwa Ubezpieczeniowego nie poskutkowało lub gdy nie dostaliśmy odpowiedzi zwrotnej w ciągu 30 dni. Przed złożeniem skargi do Rzecznika koniecznie trzeba napisać odwołanie do TU, inaczej nasz wniosek zostanie odrzucony.

Przed złożeniem skargi, jest możliwość rozeznania się w swojej sprawie dzwoniąc na infolinię, która służy pomocą od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 lub poszukać informacji na stronie internetowej http://rf.gov.pl/ Na stronie można znaleźć odpowiedzi na pytania związane ze szkodami komunikacyjnymi lub wszelkie wzory pism, zawiadomień czy wypowiedzeń, które chcemy skierować od TU.

Po wysłaniu zgłoszenia do Rzecznika Finansowego, Eksperci przygotują argumentację która ma na celu przekonanie TU do naszej racji. Ważnym aspektem jest fakt, że Rzecznik nie wyda wiążącej decyzji zmuszającej Towarzystwo Ubezpieczeniowe do zmiany swojego stanowiska ale może na nie wpłynąć. Takie postępowanie interwencyjne jest całkowicie bezpłatne.

Jak złożyć skargę do Rzecznika Finansowego?

Skargę można złożyć drogą pocztową lub mailowo (wymagany elektroniczny podpis). Musi ona zawierać kopie całej korespondencji z TU oraz twojej polisy. Wystarczy opisać sytuację, przedstawić zarzuty oraz podać argumenty potwierdzające słuszność tych zarzutów. Należy również dodać czego oczekujemy po interwencji Rzecznika Finansowego i poprosić o opinię w twojej sprawie.

Jeżeli uważasz że Twoje odszkodowanie jest zaniżone możesz przesłać nam kosztorys a my zaproponujemy dopłatę do odszkodowania.

Skontaktuj się z nami

w celu uzyskania należnego

odszkodowania OC

Opisz swój przypadek.

Skontaktujemy się w ciągu 24h.

    Załącz kosztorys szkody

    Aby wybrać wiele plików, zaznacz je

    z wciśniętym klawiszem "ctrl"